Uzaktan eğitim

Öğrenci ile öğretmenin fiziksel olarak aynı ortamda olmaması durumunda uzaktan eğitim kullanılan eğitim teknolojilerindendir.Uzaktan eğitim ile öğretmenler ve öğrenciler asenkron uzaktan eğitim veya senkron uzaktan eğitim yöntemlerinden uygun ve mümkün olanını kullanarak eğitim çalışmalarını yürütebilirler.



Bu okullarda burslu eğitim verilebildiği gibi, tamamen öğrencinin maddi durumu ile ilişkili olarak seçilebilecek bölüm ve programlarda vardır. Türkiye'de uzaktan eğitim veren okulların hiçbirinde burslu eğitim yoktur.Fakat A.B.D.' de yerleşik okullarda bunun örneğine rastlanılabilir.

Yurdumuzda uzaktan yüksek öğretimi temsil eden başlıca yüksek öğrenim kurumu "Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi"dir. Bu güzide ve köklü yüksek öğrenim kurumumuz, dünyadaki diğer örnekleri de hesaba katılınca, global anlamda en tecrübeli kitlesel uzaktan yüksek öğrenim kurumlarından birisidir.