Aydın Didim

Kısa Aydın Didim Tarihi

1991 yılında ilçe olan Didim Aydın ilçesidir, doğuda Muğla il sınırı ve Akbük Körfezi, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklindedir, yüzölçümü 300 km2 civarındadır. Osmanlı imparatorluğu zamanında varlığını "yeronda - yoran" ismi ile sürdürmüstür. 1955 depreminden sonra önceleri halk arasinda "HiSAR" olarak da adlandırılan YORAN devlet tarafından yaptırılan afet evlerine taşındıktan sonra "YENiHiSAR" adını almıştır. Sonrasında isim benzerliğine meyil vermemek için dünya üzerinde sadece bir yerde blunan ve kök olarak "DIDYMAION"'dan gelen  "DIDIM" olarak yenilemiştir.

Didim, bulunduğu konum nedeniyle tarihte iz bırakan uygarlıklara tanıklık etmiş ve jeopolitik açıdan önemli bir yerdir. Batı dünyası her ne kadar uygarlıkların Yunan kaynaklı olduğunu söylese de, Anadolu toprakları dışarıdan gelen tüm uygarlıkları kendi kültür potasında eriterek, kendine özgü yeni uygarlıklar yaratmaya devam etmiştir..

Didim Efes, Milet, Prien gibi antik şehirlerin yakınında oluşu ve diğer turistik yerleşimlere de yakın oluşuyla dikkat çeker... Doğal Güzellikleri olan Kumsallarının tadını çıkaran misafirler tatillerinin bir gününü mutlaka koylar arasında düzenlenen günlük tekne turuna ayırırken; tarih ve kültür turlarına meraklı misafirler bu işle uğrasan firma ve bilgilendirme noktalarından bilgi ve tur hizmeti alabilirler.

Didim'de Havalanı yok. Didim'e havayollarıyla ulaşım sadece çevredeki Bodrum, Dalaman ve İzmir'deki havalimanlarıyla mümkün. Bu havalimanlarından Taksi alınabileceği gibi, Didim Merkezli Tur işletmeciliği yapan Firmalardan özel hava alanı transfer hizmeti de satın alınabilir.









Didim, uzun ve kumlu plajları, berrak mavi denizi, ziyaret edilebilecek tarihi harabeleri, buraya has, yılda yüzlerce güneşli gün alan mikro iklimi ve yerleşimcilerin ocak ayında bile su sporları yapabilmesine ve ünlü plajlarından faydalanmasına olanak tanıyan ılık kışları ile çok popüler bir tatil merkezi olmuştur.

En çok ilgi çeken koylar arasında merkeze uzak Akbük kumsalından patika bir yol ile gidilebilen küçük ve sakin Haydar Koyu yer almaktadır. Didim'in konumundan dolayı, 80'lerde büyük şehirlerden, özellikle Ankara'dan gelenler bölgede apartman daireleri ve villalar almaya başladılar. Bunların çoğu özel plajları olan kooperatifler olarak inşa edildi. Gayrimenkul fiyatları özellikle yurt dışında yaşayan Türklerin alımlarıyla hızlı şekilde artmaya başladı. 1980'lerde Didim'deki büyüme, başlangıçta İngiliz daha sonra da yerli turistler için konaklama tesislerinin inşa edilmesiyle hız kazandı. 2001'den beri ise İngilizler Didim'de tatil evleri almaya ve binlerce kişiden oluşan topluluklar oluşturmaya başladılar.

Didim'in her yerinde, özellikle barlarda İngiliz bayrakları görmek artık şaşırtıcı değil. 50 milyon dolarlık Didim D-Marina'nın da bölgedeki turizm potansiyelini daha da arttırması ve emlak fiyatlarını tırmandırması bekleniyor. Altınkum sahilindeki 3. plaj bölgesinin gelişiminin de 2009 yılında tamamlanacağı hesaplanıyor. Didim aynı zamanda bazı antik şehirlere ve doğal harikalara da yakın bir konumda. Bunlar arasında Bafa Gölü doğal parkı, Miletus ve Priene antik şehirleri de yer almakta.