Alışveriş siteleri günümüzde internet, iş dünyası ile bütünleşebilmeye, ticaret yapabilmeye, yeni pazarlara girebilmeye ve yeni tüketicilere, alışveriş siteleri müşterilere ulaşabilmeye olanak sağlayan en önemli kanallardan biri haline gelmiştir.
İnternet alışverişi üreticisine ve tüketicisine tüm özel hayatlarının gizliğini koruyarak hizmet vermesiyle müşterileri için kısa süre içinde sihirli bir hale geldi. İnternetin tüketicilere sağladığı bir diğer avantaj ise ürün ve
hizmetlerin tüketici tarafından kolaylıkla birkaç tık aracılığıyla ulaşabilmesi ve bu ürün ve hizmetleri kolaylıkla karşılaştırabilmesiydi. Bu karşılaştırmaya hiç şüphesiz fiyat kalite içerik çeşitlilik garanti vs şeklinde uzayan bir
listenin her maddesi tek tek katılabilir.
Bu yolla ayrıntıları bolca olan ürün ve hizmetler tüketenleri tarafından basitleştirilerek daha kolay anlaşılabilinir bir hal aldı. 2008 yılında 900 milyonu geçen internet kullanıcısı bulunmaktaydı tüm dünyada. 2010 yılında Çağ Üniversitesi Tarafından yapılan araştırmaya göre bu kullanıcıların sadece %35 internetten hiç alış veriş yapmadıklarını belirtmiştir. Bu araştırma verileri doğrultusunda kullanıcıların yaklaşık %75 bir ya da daha fazla kez internetten alış veriş yapmışlardır.