Toyota'nın 1994 yılından beri yollarda olan kompakt SUV modeli RAV4'ün dörtdüncü nesli Los Angeles'da tanıtıldı. Markanın son Auris modelinde de gördüğümüz yeni tasarım diliyle şekillenen RAV4, yeni neslinde daha önce hiç olmadığı kadar keskin hatlara kavuşuyor. Bunun yanında boyutlarında da farklılıklar mevcut. 4570 mm'lik uzunluğu selefinden 205 mm daha fazla olan yeni RAV4, aynı zamanda 30 mm kadar da daha geniş. Uzunluğu ve genişliği artarken, yüksekliğinin 25 mm azalmış olması, kompakt SUV'ye selefinden daha sportif bir görünüm kazandırmış. Bunun yanında RAV4'ün kabin tasarımı da baştan aşağı yenilenmiş. Otomobilin ön konsolu artık daha dik bir tasarıma sahip.
Yakıt tüketiminin düşürüldüğü açıklanan yeni RAV4'te Avrupa'daki farklı pazarlara yönelik dört üniteden oluşan bir motor gamı bulunuyor. Benzinli versiyonları 151 bg gücünde 2.0 lt ve 176 beygirlik 2.5 litrelik ünitelerden oluşan oluşan RAV4'ün dizel motor gamını ise 124 bg güzünde 2.0 lt ve 150 bg'lik 2.2 litrelik motorlar oluşturuyor.
Yeni RAV4’te yeni teknolojilere de yer verilmiş ve "Entegre Dinamik Sürüş Sistemi" de bunlardan biri. Bu sistem, RAV4'ün çekiş sistemini, VSC olarak adlandırılan araç stabilite kontrolünü ve elektrik destekli direksiyon sistemini kontrol ediyor. Gücün büyük bir bölümünü ön tekerleklere aktaran RAV4'ün çekiş sistemi, güç dağılımını ön ve arka tekerlekler arasında 100:0 ve 50:50 oranları arasında gerçekleştiriyor. Bunun yanında araçta arazi sürüşleri için, güç dağılımını 50:50 oranında sabitleyen bir kilit seçeneğinin de olacağı açıklanıyor.